Sunday, December 27, 2009

2009年的第一场雪!



在苏格兰爱丁堡,一踏出St Giles教堂,我就看到了这一幕,为了拍这一幕,马上找个躲雪的地方。冬天的苏格兰,很多商店四五点就关门了,想找家餐馆欣赏雪景都难。最后选择吃美国汉堡餐,吃完了之后,雪也停了,但是路面就积成了厚厚的雪。

大雪纷飞的时刻,只有我们这些 旅客们兴奋地拍照,尖叫。大雪后,气温急速下降,只得赶回去酒店。走回酒店的路上,一位看似法国的中年男子问我是不是日本人,问我住那间酒店等。哈哈!在遇见2009年第一场雪之后,我竟然遇见第一个艳遇。只可惜,我一个人旅行所以特别谨慎,所以,逃都来不及啊!哈哈!

6 comments:

Anonymous said...

Hi 傻 MUI

Thanks for sharing all the beautiful sceneries, real cute to see your pet.
Take care, enjoy and have a great holiday!

Serine

Anonymous said...

Hi 傻 MUI

You travel alone wow your are so brave and thank for your sharing your Experience!

anne said...

Yong Mei,

HAPPY NEW YEAR 2010!

来年祝你事事顺心。。!

Gk said...

Happy new year

Anonymous said...

Yong Mei


Envy that you've been to lotsa places..but i didnt get to anywhere..

Joe

Anonymous said...

WHY IS IT U NEVER MENTION ABOUT YOUR PARTNER OR GOING HOLIDAY WITH YOUR PARTNER? CURIOS TO KNOW AS U NEVER MENTION ABOUT YOUR PARTNER EVER SINCE YOU GOT MARRIED