Sunday, August 07, 2005

Almost 2 weeks never update my blog

真的要用时光飞逝来形容这两个星期的体验。

一晃眼,10多天就在吃吃喝喝买买看看中度过。不怎么忙,但又抽不出时间更新网页。象昨天,就同一天做了十多件事情(清理百多本过期的娱乐杂志,洗衣晒衣,拖地板,煮洋参菊花茶降火,收拾凌乱不堪的抽屉等),累到晚上突然感冒了。

今早起得很早。大叔出国公干,8点飞机,6点多就出门了。虽然星期天应该多睡一点,可能是被吵醒了,睡意被打断了,于是跟他下楼买报纸。发觉早上的空气超清新,阵阵微风拂过我的脸和一头乱发。。哈哈。。突然想去跑步。

稍后煮麦片吃啦。今天应该会一直赖在家里。最近他说,如果我会下厨,他肯定会乐意吃我煮的东西。好意外,我以为他那么会做菜,肯定不会吃我的东西。每次看到他工作到晚上11,12点,回来煮泡面,我就觉得内疚,自己不会做菜慰劳他。甜品,汤,补汤,我还会做。前年因母亲身体不舒服,团圆饭是我煮的!(在妈妈从旁协助下完成了算盘子,冬菇焖肉,花椰菜炒带子及鲍鱼鸡汤)

所以我决定,真的要拜师学艺,多学多做,有朝一日,也能象他一样轻松做菜,享受做菜。

想学做菜完全是因为不想丢我们女人的脸,不是因为想绑住他的心。

做菜对我来说是实验. try, try and try again till you make it!

今天想做朋友的招牌菜“可乐排骨”!怎么做了hah?

3 comments:

Loos said...

I have being telling myself to master cooking. But til today, i can only cook instant noodle and deep fried food. What a letdown...
Anyway, I'll try picking it up in the near future. You too!

Jesline26 said...

recently have been practising cooking slightly fried snow fish fillet .. will practice until no fishy smell then consider sucessful haahaa .. me like to eat suan panzi also typical hakka food hope will be able to cook this dish succesfully for my "roommate" to try haha

DJ Kevin said...

yeah.. so lazy
everytime come out no updates and if there are.. then it will be 5 new posts..duh..