Sunday, May 07, 2006

她是我最近的牵挂。

 为了维护她的安全,我不会透露是在那里见到她。她居住在某一个巴士车站附近的草丛。她害怕人群。见到骑单车的人经过,她会拼命地逃跑。她相信自己。尽管有一餐没一餐,她完全靠自己存活了几个月。你看过电影EIGHT BELOW吗?雪地里的狼狗就是靠自己的毅力存活了几百天。

我称她为“小黑”。小黑很勇敢,很独立。她没有家人,没有一个可以挡风遮雨的家。她不知道明天会如何。可能被农粮局的人抓去,可能会饿死。她的右脚受伤了。

第一次喂她吃米时,她发出微弱的声音。似乎在感谢我。但是鸡不象狗会认人。所以每次走近她,她还是会害怕。

哪天下着大雨,我以为她会会躲在巴士站躲雨。结果可能因为担心雨水会冲走我给她的米,她一直留在那里淋着雨。当时,我就站在车站看。很想哭。想拯救她,却没有地方可以安置她。

我不知道她会存活多久。我不是每天会经过那里。她会不会每个傍晚都期待有人会给她食物。她今天过得如何?她肚子饿吗?她是让我牵肠挂肚的原因。

如果有一天,她不再出现在那儿,我肯定会很失落。

希望小黑今天不会挨饿。 Posted by Picasa

1 comment:

Anonymous said...

So touched when i read this post, almost moved to tears. I love animals too especially those abandoned by their owners....sometimes wonder why human beings are so cruel: when they love their pets, they showered them with love and care but the moment the feelings are gone, they could just abandon their pets!! Your 'xiao hei" may or may not have an owner before but if i encounter it, i will be doing the same thing like you: caring and feeding it just to ensure it is not starving and thinking of it wondering how is its well being.....Hope one day i save enough $$$$ to establish a home something like SPCA to keep all these abandoned animals like xiao hei,etc.This is my ambition on top of taking good care of old folks and cancer patients which presently i am doing. Yong Mei,i've been yr listener since FM100.3 till today, so work hard n all the best. Also, i hope you can continue to see xiao hei and care for it.Jia u lo! :) :) rgds always